söndag 19 december 2010

Plötsliga ändringar.

Igår hade vi en toppen dag, dock blev den lite stressig stundvis. Jag fick sovmorgon och när jag vaknade klädde vi på oss (jag, Irmis & Risto) och gick en långpromenad över till några kompisar som bor i samma område. Där lekte barnen i snön och så grillade vi korv i deras lilla grillkåta:

Lånade bilder och Ja, jag är inte riktigt vän med picasa än :)

De stora barnen kommer hem vid 14-tiden och vid 16-tiden åker jag och handlar med grannen. Kvart i fem ringer Kevin och säger, halvt hysteriskt, att vi har glömt bort att han ska på Fest hos en kompis kl 17. Panik!! Tur att jag åkt med grannen i hennes bil och lämnat vår bil hemma så Risto får packa in alla barnen i köra in mot stan medans jag springer till leksaksaffären och köper en present. Den här pojken han skulle till skulle ha flyttfest för att han ska flytta till en annan stad nästa vecka.
Risto möter upp mig, får paketet och kör vidare medans jag ringer och meddelar att Kevin kommer lite sent. Tror han var där runt kvart över fem :)
Jag förstår inte hur jag kunde glömma festen eftersom jag skrivit upp det OCH för att inbjudan ligger mitt på bänken hemma. Det måste ju vara för att vi aldrig annars har något planerat på våra (heliga) fredagar...!!

Jag och grannen åker till Willys och handlar, kommer hem kvart över sex, slänger i mig en tacos och sen tillbaka in till stan igen för att hämta Kevin. På vägen hem stannar vi hos ett par kompisar för att lämna Irmis bilstol (eftersom vi skulle samåka till bandy turneringen idag...)
Kommer hem 20.45 då sover resten av familjen. Weehoo! vilken fredag kväll det blev :)

Idag: Upp 06.00 grannarna kommer och hämtar oss 07.30. Iväg till Flen på turnering, som sagt.
Riktigt spännande har det varit idag. Grabbarna kommer hem med en förlust, en vinst och en oavgjord match. De bjöd på riktigt hårt motstånd och förlustmatchen var bara ren otur. 2-1 blev det i slutet av matchen och Kevin räddade massor av bollar innan det. Det fulaste var att motståndarlaget sen gjorde ett byte, när det var ca 20 sek kvar, bara för att spara tid. Klockan stannar ju inte medans dom byter så när alla killarna var ute på plan var det knappt 10 sek kvar. Riktigt fult gjort!! plus att domaren dömde allt till vår nackdel, han blåste i princip hela tiden så fort grabbarna rörde sig, så en 2-1 förlust känns ändå rätt bra spelat...

Så...det var en "liten" uppdatering från mig. Nu ska jag nog ta och försöka titta på nån film.

Kram på Er!

1 kommentar:

  1. Oj, ja, det gäller å hänga me i svängarna! =)
    Hoppas du fått sova lite idag. Kanske hörs vi
    ikväll? =) Puss!

    SvaraRadera