fredag 24 december 2010

Nu äre jul igen!!



Nu äre jul, mina vänner. Jag sitter på jobbet nu men om några timmar när ni vaknar är det julafton (för min del blir det inte julafton förrän efter att jag sovit...)

Veckan har gått i raketfart, både upp och ner.
Fyllde år i Tisdags.
Då var det även skolavslutning. En jätte fin avslutning i kyrkan och vädret var helt underbart, Dock väldigt kallt (Runt -20grader). Kevin var med i julspelet och hade repliker t.o.m. De var så duktiga!
Efteråt blev det fika på stan enligt tradition (efter skolalutningar...).
Efter det en långtripp till Västerås för diverse handling inför julen. Ikea besök (ljus, bestick mm) och mat handling.
På kvällen gjorde min kära karl tårta och vi bjöd över några vänner på fika (mamman i den familjen fyller år samma dag som mig).

Fick hämta hem bilen igår. mycket pengar fattigare (vet inte hur det ska gå januari ut) men Oj oj oj vad fin den är...framifrån...nylackad, ny plast och nya dimljus. Den blänker!! Synd att inte resten av bilen riktigt matchar...de där måste vi göra någonting åt. När vi får råd. Eller vinner på lotto :)

Ikväll innan jag åkte till jobbet klädde barnen granen, bakade pepparkakor och gjorde pepparkakshus med sin far. Nu kan jag slappna av lite. Här haft väldigt dåligt samvete de senaste dagarna för att det känns som om jag inte riktigt hinner ge barnen någon uppmärksamhet...

Är det inte konstigt...Julen firar vi för barnens skull, för att de ska få fina traditioner och barndomsminnen. Men i all stress med matinköp och klappar, städning och bakning, glöms dom bort en aning. Jag får tala för mig själv iallafall...JAG har inte hunnit ge mina barn den uppmärksamhet dom förtjänar för att jag den senaste tiden har stressat så mycket...för att ge dom en enda dag utöver det vanliga. Är inte det lite skevt??!

En helt annan sak, ang öronproppar. Jag har fått ett stort gäng öronproppar av min svärmor och dessa är helt suveräna!! De är små,neon gula och väldigt mjuka. Ska ta reda på vart de kommer ifrån och sen återkomma till dig som frågade :)

Nu vill jag bara avsluta med att önska alla mina nära & kära och Er andra en riktigt God Jul. Hoppas ni får en lugn, mysig och kärleksfull dag med glada barn, hjälpsamma karlar och massor av god mat att äta!

Vår gran förra året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar