fredag 31 december 2010

Julen...

Hallå kära vänner...
Börjar ni tröttna på att jag bara bloggar när jag är på jobbet? :)

Julen var helt underbar. Familjen från Bro kom och så gjorde även min kära mor och syster! Huset fullt av folk och det kan inte bli bättre. 14 personer blev vi totalt och alla sov över :)
Barnen fick träffa tomten och Irmeli satt till och med i hans knä. De blev jätte glada för alla julklappar. På kvällen gick vi ner till stranden i mörkret och mötte upp grannarna som hade tänt en brasa och drack glögg. Skönt avbrott i allt ätande...Vi hade en jätte mysig julafton! Enda negativa var väl att Ella kräktes två gånger på kvällen...

Irmeli blev förkyld under helgen och fick feber. Därför tog jag med mig, endast de stora barnen och åkte hem till mamma på söndagen för en andra julafton med syster och hennes karl, pappa och mormor. Det blev en jätte mysig kväll med många skratt.
Barnen stannade kvar hos mormor eftersom både jag och Risto skulle jobba sen under veckan. Tanken var att vi skulle köra upp Irmeli dagen efter, så att hon skulle hinna krya på sig...Tjii fick vi!

När jag kom hem på söndagkvällen hade Risto kräkts och hela dagen efter låg han och sov. På kvällen (när han vaknat till liv) blev det min tur och jag kräktes flera gånger, hade hemska magsmärtor och jag tror även jag fick feber. Hela natten låg jag och skakade, trots massor med kläder, fleecefilt och duntäcke. Dagen efter (tisdagen) hade jag jätte ont i varenda liten kroppsdel och sov bort hela dagen och i onsdags vaknade jag 12.30! Vi gick en promenad men det var knappt vad vi orkade med. Tur att bara Irmeli var hemma, för vi fick ingenting gjort.

Den enda fördelen med denna vidriga sjuka var väl att jag gick ner nästan 3kg och fick en plattare mage på köpet. Så här i efterhand, absolut värt det. Nu ska jag bara klura ut hur jag får behålla den formen...:)

Idag (igår) torsdag hade vi äntligen kvicknat till och åkte för att hämta hem de stora barnen. De hade haft det super mysigt hos mormor och det var skönt att de sluppit blir sjuka.

Nu har jag snart jobbat klart min enda och sista natt för denna gång. Idag är det sista dagen på året och det nya året firar vi in hemma hos våra vänner, "grannarna"!

1 kommentar:

  1. Ja! Dom e ju så bra! Ett tips e ju som sagt Tradera. Eller typ september månad.
    Kram å puss!

    SvaraRadera