tisdag 14 december 2010

Oväntad morgon...

Körde av vägen i morse. Med alla barnen i bilen. Vi är hela och mår bra, förutom att Kevin fick ett märke på halsen efter bältet.
Det är värre med bilen...

Fick möte i en kurva, han genade och jag hade lite för hög hastighet så jag var tvungen att bromsa i kurvan, vilket jag VET att man inte ska göra när det är halt.
Bilen jag mötte hade en bil bakom sig så jag var tvungen att välja krock eller diket. Fick precis upp bilen innan jag snuddade honom men då fick jag en sladd som jag hann parera.
Bilen krängde tillbaka och jag missade precis diket, fick sladd tredje gången men då lyckades jag inte räta upp bilen så den snurrade runt innan vi for ner i diket på andra sidan...



Bilen ligger alltså åt fel håll...jag kom från det hållet bilden är tagen.
Har studsat tre gånger innan bilen snurrade ett varv och åkte ner...

Så jäkla pinsamt. Jag kan ju den här vägen utan och innan. Hur f*n lyckades jag?? De här kommer jag få höra bra länge.

Det har gått sönder en hel del på bilen så det är bara gladeligen att betala 6000kr i självrisk och se glad ut. Alldeles lagom olägligt nu innan jul. Plus att de nog inte jobbar speciellt mycket på bilverkstäderna runt jul, så jag kan väl räkna med att vara utan bil ett bra tag....

Hoppas bara att allt går att fixa...Min fina, fina bil. Vill ha den!!! :(

1 kommentar: