måndag 20 december 2010

Lugnet inför...

Nu kunde jag logga in, äntligen...

Gårdagen var en alldeles lugn dag. Jag har sovit till och från för mina öronproppar är slut och jag kan verkligen inte sova utan...Vaknade lagom tills familjen skulle på bandy träning så jag stannade hemma själv. Passade på att slå in lite julklappar och skotta uppfarten. Det har snöat hur mycket som helst!

När familjen kom hem mös jag och barnen i soffan medans Risto gjorde egen risgrynsgröt och bakade bröd. Vilken underbar karl jag har, visst?! Skulle inte kunna få någon bättre. Älskar dig och jag borde kanske säga det lite oftare...!
Sov en timme till på kvällen och nu har jag snart jobbat klart min sista natt för denna gång.

Idag ska Risto ha bilen så jag måste skynda hem. Han ska lämna/hämta barnen så jag är alldeles låst hemma.
Gran ska ev. införskaffas ikväll. Vi har bara idag och imorgon på oss att göra klart allt inför julen eftersom vi sen jobbar onsdag och torsdag.

Gran köp och så klä den förstås.
Slå in resten av julklapparna.
Handla all julmat.
Städa.
Plus att det är skolavslutning imorgon i kyrkan och sen ska vi åka ner på stan och fika. Brukar alltid göra det efter avslutningen.
Hm...undrar hur det här ska gå?! :)

Puss på Er

1 kommentar:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som inte kan sova utan öronproppar. Jag är precis likadan. Har jag inga proppar så sover jag dåligt även om det inte är så mycket ljud om kring mig. Så himla sköt att plugga in propparna djupt i öronen och stänga ute alla störande ljud när man går och lägger sig. Fler borde verkligen testa hur skönt det är. Jag får dock ibland lite ont i öronen av apotekets bruna propparna. Har du något tips på sköna öronproppar?

    SvaraRadera