måndag 21 februari 2011

Vc eller ej?

Så mycket falsk krupp som vi har haft i det här huset, borde jag vara expert. Men ändå vet jag inte om det är allvarligt eller ej.
1177 tyckte en läkare skulle lyssna på henne. Har ringt vår Vc som tyckte vi skulle avvakta tills imorgon för de hade inga tider. Hon tyckte även att om jag?! ansåg att vi inte kunde vänta, så skulle jag ringa till de andra Vc vi har i stan...

Sagt och gjort, ringde de andra två. Fick tag på en ena och där var vi välkomna men hon undrade om vi tänkt byta till dom?
"Näe det tror jag inte, svarar jag. Vi har precis bytt till....och känner oss nöjda" Då lät hon mest konstig i telefon och sa att (på ett trevligt sätt) man skulle gå där man tillhörde. Pga. kostnader och så. Fine! det förstår jag men det måste väl vara enklare att vi kommer dit än att vi belastar sjukhusets akutmott?? Jo, det verkade hon hålla med om och vi fick en tid kl 14.
Jag är ALLTID lika nervös för att dom ska tycka att jag överdriver.

Nu ska jag gå ut och se om bilen startar...kan vara en fördel. Håll tummarna för att lillan kryar på sig. Om exakt 48timmar s k a vi sitta på båten till Gotland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar