lördag 12 februari 2011

Vädret vänder...igen!

Jag tror att det är olagligt att gå upp så här tidigt en lördag...har varit uppe ett tag ;)

Det har kommit massor av snö, igen! Jag tycker inte snön är värst, för det är otroligt vackert ute. Det jag fasar för, är när allt ska bort igen. Dyngsura ungar och ytterkläder att tvätta till förbannelse. Säga vad man vill om den hör vinter men jag har faktiskt inte EN ENDA GÅNG, behövt att tvätta barnens ytterkläder. Det gillas!
Idag är det -10grader, klarblå himmel och sol. Jag älskar sommaren och längtar som en tok dit (frysa är inte min grej...) men jag måste säga att det här vädret har sin charm med, om man får njuta av det på egna villkor. Det är inte kul att vakna i ett iskallt hus, ha tre dubbla lager kläder, skrapa bilen och skotta...

Idag åker vi till mammas stuga i Flen, jag och barnen. Vi ska skruva upp lite gardinstänger, bordsben och grilla korv. Ser fram emot det. SÅ skönt med en liten utflykt (tar nästan en timme att åka) och miljöombyte.

Nu ska jag tända ljus och fixa frukost till de tre trollen! :)

Puss på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar