måndag 29 november 2010

Julpyntstokig


Det har varit en ganska bra helg, trots att jag jobbat. Barnen har haft massor av kvalitetstid med sin pappa. Pulkaåkning med kompisar, pizzabak och spelat spel. Kevin har varit på kalas och de har träffat några grannar till oss.

När jag har varit vaken har vi hunnit med och julpynta lite grann men fram förallt har jag hunnit med att tok röja bort saker jag velat fixa länge. Bla. plocka bort dator och datorbord i köket, rensa, sätta upp några tavlor och även tavellister i köket att ha kokböcker på. Känner mig riktigt nöjd med helgen, trots att jag jobbat/sovit...!

Det enda som jag har kvar att göra, är att köpa nya ljusstakar till fönstrena. De jag har, har gått sönder en efter en. Nu funderar jag på vad jag vill ha för några. Dessa tycker jag är jätte fina. Om man får önskedrömma:



Gillar även dessa två som är lite modernare...de skulle nog göra sig bättre i vårat kök, om man tänker stilmässigt...




Alla ljusstakarna kommer från markslöjd.

De här är också fina:


Båda kommer från konstsmide

Älskar julen och allt julpynt. Skulle kunna handla hur mycket som helst. Märks det?! ;)

Nu är snart min sista jobbnatt över för denna gång. Nästa pass blir på onsdag. När jag vaknar idag ska de ringas samtal till lönekontoret och köpas nya täckbyxor till Ella eftersom hennes sprack i helgen, suck! Massor med snö är det nu och igår när jag åkte till jobbet var det -10grader så ordentliga kläder behövs!

Roligare än så blir det inte...:)

Puss på Er, mina vänner!

1 kommentar:

  1. Åååh, dom översta var ju superfina!! Men jag gillade inte dom på mitten ;) Och den allra längst ner, som ser ut so mett träd nästan. *vill ha*

    SvaraRadera