torsdag 4 november 2010

Höstlov.

Känner att jag mår bra nu, bättre än jag gjort på ett bra tag...

I söndags var det bandy turnering, den första för säsongen. Det spelades tre matcher och Kevin stod i mål 1½ match.
Första mot nykvarn, vinst med 9-6
Andra mot nyfors, vinst med 7-3
Tredje mot ? (de hette nåt konstigt) vinst med 20-0!
Kevin stod i mål första och halva den sista matchen. Det var ett gäng mycket nöjda killar som lämnade Eskilstuna den dan!

Efter det åkte barnen till mormor och Ida för att njuta av höstlovet. De stannade där i nästan fyra dagar och kom hem igår kväll. Deras vecka har varit fylld med tom tits, lussebulle bak, promenader, ute lek och massor av mys. De älskar att vara hos mormor.

Själv jobbade jag i tisdags men sen! tog vi en road trip ner till Ullared med en granne till oss. Det vart en riktigt lyckad resa och alla julklapparna är nu inhandlade. Rekord för att vara mig, som brukar handla alla i december! Bilresan var lång och det tog på krafterna att försöka ta sig runt i varuhuset, det var massor av folk men priserna var värt allt besvär.
Mest nöjd var jag nog med ett ps2 spel som här hemma kostar c:a 599kr och där nere 249kr!!!

Idag har varit en hemma-städar-fixar-tvättar dag. Barnen har haft flera kompisar här så dan har gått hur fort som helst.
Imorgon är vi lediga hela familjen så då blir det nog någon utflykt tillsammans. Men först ska mamman få sin utlovade och mycket efterlängtade sovmorgon! :)

Puss på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar