torsdag 9 september 2010

Påbörjad renovering.

Äntligen har vi på börjat lite renovering hemma. Ellas nya rum (gamla tv rummet) är det som står på tur.
R har spacklat och slipat nu. Sen ska jag måla vitt och efter det den riktiga färgen...Lila! När väggarna är klara ska R lägga golv och sen hoppas jag att Ella kan flytta in i helgen.
Det vore skönt att ha kommit en bit på väg när det gäller renoveringen...vi har en hel del på att göra-listan...!

Köket har jag så smått börjat planera. Fast det vet jag nog aldrig när vi kommer ha möjlighet att göra för där är det pengarna som styr. Det blir nån form av kedjereaktion där, för vi har bestämt oss för att flytta kyl/frys närmast fönsterna och högskåpet efter det. Där emellan den befintliga köksdelen och högskåpet ska vi klämma in två underskåp till, vilket gör att köket kommer bli längs med hela väggen.
I och med detta måste vi ju också köpa nya bänkskivor och såklart nya luckor till hela köket så jag...ni förstår...det kommer att dröja...
Jag har iallafall redan flyttat på kylskåpet för att se hur det skulle bli så nu funderar vi på att köpa den här:

Norden sideboard från Ikea.

Sen ska ju taket och väggarna målas också förstås. Ja, ni som vet hur köket ser ut anar vilket projekt de här är (ok inget stort alls jämfört med Ert, Mima...hihihi) och förstår nog iallafall att det inte lär bli gjort en på ett tag.
Som R sa igår: "Vi kanske kan börja med att göra klart Ellas rum först...eller?!" :)

Undrar om ni har orkat läsa så här långt? iallafall så är det väl det här som händer hemma hos oss just nu. En tur till Ikea är att önska (men också en fetare plånbok...)

I helgen är vi lediga HELA familjen...Weehooo! Det ska bli barnens helg det här...

Kram på Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar