tisdag 27 juli 2010

Iggle Piggle!


Irmeli har fått ett nytt favoritprogram...Pingu tiden börjar blekna nu :)

Nya favvo programmet heter I drömmarnas trädgård...
Jag vet, ni som sett det tycker nog att det är ett hemskt barnprogram. Det är det nya "teltubbies", om man säger så. De pratar och gör konstiga ljud, heter konstiga saker och handlingen är obegriplig. Men! min dotter älskar det och det är det enda som är viktigt för mig. Iallafall nu, när hon är så liten. Tror inte hon påverkas så mycket än...även om hon ser de här nu så glömmer hon bort det sen. Om nåt år påverkas hon nog mer av det hon ser så då kanske vi tänker både en och två gånger på, vad hon får se ;)

Igår var vi iallafall och handlade och då köpte vi en av dockorna från serien, till henne. Ville köpa något för att hon varit så duktig med att sluta med blöja plus att de andra fått så mycket den här sommaren. Snacka om lycklig liten tjej vi fick med oss hem från Coopen...




Denna figur heter Iggle piggle :)
Han både pratar, sjunger och dansar.

Sällan jag får med alla tre på en bild :)

Kvällen igår, blev rätt mysig. Efter att Irmis lagt sig tittade vi på film med det stora barnen. Planet 51 blev det med popcorn och saft till :)

Idag får vi se vad som händer. Först och främst ska jag nu gå ner och väcka gubben min.

Tjing!

1 kommentar: