lördag 17 juli 2010

Härliga sommar!

Min semester har börjat nu och vi njuter för fullt.

Igår blev det en tur till stranden när jag vaknat och på kvällen tog vi en tur med båten ut till en ö där vi åt middag och så fick barnen fiska lite.
När vi kom hem kom några vänner över och vi tog ett glas vin på altanen.


På väg ut med båten.







"Vår" strand från sjön sett!


Idag vaknade vi upp utan planer och åt frukost tillsammans. Risto hade hittat cyklar till barnen på blocket så efter vi ätit tog vi bilen upp till Hässelby där båda barnen fick varsin cykel för en billig penning. Åh, vad glada de var och mitt mamma samvete lugnades en aning (de har haft alldeles för små cyklar, alldeles för länge...).

På vägen hem åkte vi förbi Bro där vi blev kvar på middag hos min älskade svägerska med familj.

Nu är vi hemma och njuter av att inte känna stressen för något. Risto och jag har tagit ett glas vin på altanen och regnet öser ner. Hoppas bara att solen och värmen är tillbaka imorgon...!

Känner mig nästan äckligt lycklig just nu, som har det så bra. Är nöjd med livet och försöker njuta fullt ut. Jag vet att det kommer komma bakslag senare, när ekonomin blir tuff när sommaren är över men jag försöker att inte låta det grusa min tillvaro just nu. Försöker lägga undan pengar och inte tänka mer på det men det kommer bli en tuff start på hösten eftersom min semester trots allt inte är betald (eftersom jag bytt arbetsgivare). Känner att jag inte kan gå runt med ångest över ditten och datten hela tiden...!



Fin fina solfilten från Mima

Köpte nya skor till Irmis idag...

...eftersom vi glömde den ena sandalen på Gotland :)
Skorna från Skopunkten.

Klockan tickar på när man sitter här så nu avslutar jag och lägger mig istället...

Kram på Er!


2 kommentarer:

  1. Söta lilla Irmis! =) Snygga tjejen! =)
    Va mysit ni har det! <3
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Du, föresten! Får ja sno bilden på vagnen å ha i bloggen? puss igen!

    SvaraRadera