måndag 16 januari 2012

Bra start på veckan!

Åkte till gymmet imorse.
Har bestämt mig för att slippa dra in magen och stå i konstiga vinklar under årets badsäsong. Vill inte gå ner i vikt men få form på kroppen...

Jag går på löpbandet i 20min först, sen crosstrainern 10min och sen styrketränar jag. Hoppas att det ger nåt resultat men jag tycker det är en ren vetenskap med dessa maskiner, alla muskler och hur och vad man ska träna...
Fröken "jag gör allting halvdant´s" motto är: Bättre att träna nåt än ingenting alls :/

Ätit lunch med min karl och sen sovit fram tills för en timme sen.
Har min långvecka den här veckan på jobbet. Jobbar må, tis, fre, lör, sön natt.
Alltså bara ledig torsdag och då har vi möte på jobbet...

Irmeli somnar numera själv i sin säng!
Har inte haft ork och tålamod att försöka förrän nu. De måste ju också passa i rutinerna. Går inte att krångla hela kvällen, om hon ska vara på dagis kl 06 nästa morgon. Nu har det iallafall passat och det har gått bra!
Första kvällarna tog det nästan en timme men igår tog det bara 15 min innan hon somnade.
Går in, stoppar om henne, släcker lampan (hon har nattlampa), sätter på en bamsesaga på cd och sen går jag ut. Springer in och ut några gånger, bara för att tala om att jag är i närheten.
Det funkar!

Min stora tjej!

Nu är det dags att lägga nästa barn och sen snart dags att åka till jobbet.

Sov gott sen, alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar