måndag 28 mars 2011

Helgen!

Det gick jätte bra på bion!
Irmeli tyckte att det var jätte spännande och när (äntligen) alla popcorn och allt godis var slut satt hon helt still och tittade på filmen. Våra barn har en tendens till att aldrig vara still/lugna så länge det finns något att äta. De äter som om de aldrig mer skulle få se godis igen. Likadant varje helg...
Det märktes iallafall att Irmeli gillade filmen för hon kom med små högljudda visk-kommentarer ibland om vad dom gjorde.
Kevin och Ella var också nöjda och jag kan säga att jag (som inte är något stort fan av barnfilmer) skrattade högt flera gånger. Pappan i filmen är störtskön!


I väntan på att det ska börja...


...jätte dålig kvalitet på bilderna men jag snabbade mig på att ta två innan filmen skulle börja. Ljuset var inte det bästa heller :)


I övrigt har det varit en bra helg. Igår tog vi (jag och Irmis) en långpromenad, tittade var vattnet i dikena tog vägen och försökte hjälpa våren på traven. De stora barnen lekte med kompisar.
På eftermiddagen hade Kevin träning och passade på att träna dubbelt när han fick chansen. Först tränade han med sitt lag (-01) och sen tränade han även med -00 eftersom grannen tränar de grabbarna. Så totalt 2½timmes träning. Kan förstå att han var trött igår! :)

Irmis på promenad!

Vårt nya internet är toppen bra. Vi har skaffat tv/tele/bredband via boxer och även om vi fick vänta länge på leveransen så var det värt väntan. Det är stooooooor skillnad mot innan. Tummen upp!

Nu dags att handla, hämta barn och sen sova en stund. Ikväll är det jobb som gäller och jag tror faktiskt att jag får sällskap inatt. En ny vikarie som ska gå dubbelt med mig halva natten.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar