torsdag 12 maj 2011

Trevlighet som inte känns trevligt...

Har åtagit mig något som jag inte kan ta mig ur.
Något som får mig att må dåligt hela tiden.
Något jag måste planera och genomföra. Jag har inget val, försent att dra mig ur.

Största anledningen är att jag inte har råd.
Jo, jag kanske har råd med just den händelsen men det är så mycket mer därtill.
Två bröllop (inkl. svensexa och möhippa) plus två större 30årsfester. Alltihop samma sommar. Kommer att bli den bästa sommaren på länge, det är jag säker på men hur ska jag lösa det ekonomiska?
Jag vet att de här kommer låta otacksamt, för det är trevligheter alltihop!

Det är inte billigt med presenter, hippor och resor. Vi pratar flera tusen kronor. Som jag faktiskt inte vet hur jag ska få ihop.
Jag lägger gärna de pengarna på mina fina vänner, det är inte det.
MEN! ingen av dessa händelser inkluderar ju mina barn och det är ju dem jag helst av allt vill spendera mina få pengar och tid på. De som förtjänar att ha mamma och pappa hos sig, tillsammans för en gångs skull. Att de ska få känna att vardagen är som bortblåst, ha roligt och att de får vila.

Vi är lyckligt lottade som har så mycket vänner som vill umgås med oss och bjuda oss på viktiga händelser i deras liv.
Jag är tacksam och glad över allt roligt som kommer att ske...men...

Jag hoppas att ni förstår mig. Det låter säkert otacksamt men när detta får mig att må dåligt, så behöver jag skriva av mig. Skulle ha lagt undan pengar för länge sen men det har varit allt för mycket, som alltid hos oss.
Lite ledsen i ögat när detta kommer över mig.
Det kommer säkert lösa sig på bästa sätt i slutändan.
Just nu känns det bara inte så troligt, tyvärr...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar