onsdag 11 maj 2011

En kortis.


Åh...vad jag inte hinner med bloggen nu. Å när jag verkligen har lite tid över så orkar jag inte.
Är det bara jag som känner vardagen ligger likt en stryp-snara kring halsen just nu? Det är så mycket med allt att jag får andnöd...
Föräldrarmöten, matsäckar, utflykter, aktiviteter och klassresor och så de vanliga vardagslunket med tvätt/städ på det.
Plus att vi är en bil kort hemma, igen, vilket innebär mer planering.
Sen har jag ett stort, tungt moln att reda ut och planera inför sommaren också...Tur att solen och värmen är här, annars hade jag aldrig orkat!! :)

Lägger in två bilder från helgen som var. Jag och barnen åkte till "mormors land" (i Flen) över dagen i söndags. Mormor ville "visa barnen något roligt" i deras lilla lokala plantagen...

Det bodde en fin papegoja där...

...som till barnens stora förtjusning kunde göra konster OCH prata!
Jippi! vilken bra idé, mamman behövde inte alls oroa sig för att barnen sprang bort utan kunde lugnt titta runt i hela affären. Barnen rörde sig inte en meter från buren under hela besöket. Smart drag, affären! ;)



1 kommentar: