onsdag 13 april 2011

Övervunnit en rädsla.


Igår tog jag mod till mig och gjorde det.
Yey, I did it!! Jag gick till gymmet, helt själv!

Det är ju inte själva träningen som skrämmer mig utan att göra det ensam. Nybörjare som jag är har jag ju inte koll på maskiner och träningsformer så jag är ju l i v r ä d d att nån ska se mig och om jag gör fel :)
Jag ska försöka leva efter något som R sa när vi var där sist:

"Ingen träning är dålig träning"

Då känns ju det mesta safe, bara jag rör på mig ;)
Var iallafall där en timme. Uppvärmning med 20min gåband, sen styrketräning och så avsluta med crosstrainern...sen var jag i princip döende.
Men vilken kick det ger, att övervinna sina rädslor!!
Har iallafall lärt mig att

* Värma upp ordentligt, minst 20min
* Begränsa antalet muskelgrupper och träna få i taget. Varva.
* Avsluta med kondition (flås) och sen stretcha ordentligt!

Någon som vill rätta/lägga till något? är som sagt nybörjare...:)

Får se när jag vågar mig dit igen. Ska fortsätta gå på dan, iallafall tills jag vant mig. Det känns "säkrast", då är det knappt någe folk där. Igår var det kanske två pensionärer, en medelålders man som flåsade på gåbandet, en finnig tonåring och två halvrunda 40+ kvinnor :)

Idag ska jag och Lill-lotta (Irmis) åka och köpa skor till henne i Eskilstuna. Passar bra att göra det idag för vädret är urrigt och grått. Hoppas på sol till helgen iallafall.

Lill-Lotta och hennes docka, nu på morgonen.
Likdana nattlinnen av en slump :)

Puss på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar