måndag 2 augusti 2010

Hektisk helg.

Helgen har gått i en rasande takt!
Har hunnit med två nätters extra jobb, en utekväll med goda vänner, ett akuten besök och så har vi hunnit träffa min familj, träffat kompisar och snusat bebis! :)

Jobbade extra fredag natten och söndag natten. Det var total kris på jobbet. Jag har ju egentligen semester en hel vecka till.
Har haft ont i handleden i över en veckas tid och i lördags var det så illa så vi tog en tur till lättakuten på Huddinge, jag och mamma. Har en inflammation i senorna nedanför tummen (tendinit) vilket gör att jag inte kan röra handleden. Måste ha handskena och äta diklofenak i 7-10dagar nu. Om det inte blir bättre blir det cortison sprutor eller operation. Fast jag tror nog inte att det kommer att gå så långt...Hoppas inte det iallafall.

I lördags kväll passade mamma barnen och vi åkte in till stan och träffade upp Ristos syster och karl plus en nära vän från dalarna och hans tjej. Vädret var toppen så vi satt på en ute servering till en början, tog en öl och pratade massor av gamla minnen. Riktigt, riktigt kul var det. Sen gick vi vidare till ett ställe på medborgarplatsen där vi dansade en stund innan vi tog sista tåget hem.

Igår var vi över till min syrra, tog en fika och tittade på deras nya radhus. Alldeles perfekt lagom och jätte fint!!
På kvällen stannade Risto och barnen kvar i Tullinge och jag åkte hem för att jobba. I morse åkte jag direkt upp dit, sov en stund och sen så hälsade vi på några vänner som nyligen har fått barn. Så söt liten snutta!

Imorgon börjar Risto jobba igen och det känns sådär. Det har varit riktigt skönt att var två ett tag nu och ta varje dag som den kommer. Nu börjar vardagen sakta smyga sig på igen och jag kommer att streta emot in i det längsta. Rutiner, jobb, tidigar mornar, dagis/fritids, träningar, läxläsning och en ledig helg tillsammans per månad....Usch och fy! Jag förstår inte hur folk kunnat klaga på den underbara sommar vi haft. Sommaren är alldeles för kort!!

1 kommentar:

  1. Usch... =( Låter inge vidare med handleden! Men skönt att dom tog dej på allvar iaf! Du vet hur det kan va ibland. "gå hem å vila".

    Jag håller me om vardagshelvetet! =( *vill inte*
    Nu har ju Uffe nästa vecka åxå. Men man blir påmind idag när han gick imorse. (Han duschar ju på morgonen, vilket är SÅ UNDERBART, eftersom duschens placering är där den är.)

    SvaraRadera