lördag 11 februari 2012

Gräsänka och barncitat

Så här vackert var det hemma hos mig imorse...

Har det mycket hellre så här, än blött och slask :)

För övrigt har veckan gått tokfort.
Jag har varit själv med barnen i tre dagar då Risto haft mycket att göra på jobbet och därför sovit hos sin mamma i två nätter (Han jobbar där i närheten för tillfället...)

Nu är han iallafall hemma igen och det är min jobbhelg.
Lite ledsen för imorgon kommer jag, för första gången, missa en av Kevins innebandy sammandrag :(
De ska iväg till Nyköping och måste åka redan strax efter 7 på morgonen...!

Irmeli och jag hade en rolig konversation i bilen idag. Barn är så härliga!
Vi pratade om att solen var på väg ner och att det snart skulle bli kväll...

- Titta, nu försvinner solen bakom träden."
- "Nej mamma, inte träden! granarna!"
- "Ja men det är ju också träd?!"
- "Nej mamma. Granar är granar. Inte träd! Träd är dom som inte har taggar på sig!"

Tycker det var sött!
Jag har en bok där jag skriver upp sånt för att inte glömma när de blir större :)

En illa tagen mobilbild på mig & Irmis idag, i bilen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar